بهداشت جنسی

مقاربت دردناک

مقاربت دردناک

مقاربت دردناک

منظور از مقاربت دردناک، بروز درد و ناراحتی برای زن در طول رابطه جنسی یا پس از اتمام آن است. این احساس درد ممکن است دلایل مختلفی از جمله عفونت در ناحیه تناسلی و یا خشکی واژن در حین انجام نزدیکی جنسی داشته باشد.

در صورت ادامه ی این احساس ناخوشایند، میل جنسی زن بخاطر ترس از رابطه، کاهش می یابد. بی تفاوتی شریک جنسی نسبت به این وضعیت نیز موجب سرد شدن دو طرف و مشکلات بعدی بین آنها خواهد شد. انجام پیش نوازی و استفاده از روان کننده ها ضمن افزایش سرعت گردش خون، اعصاب مرتبط با حس جنسی را تحریک و احتمال وقوع مقاربت دردناک را کاهش میدهند.

مقاربت دردناک و عوامل آن

منظور از مقاربت دردناک این هست که زن، در طول رابطه جنسی احساس ناراحتی و درد داشته باشه. این احساس درد و ناراحتی اگه چند بار ادامه پیدا کنه، بتدریج باعث کمترشدن میل جنسی زن و باعث سرد شدن اون از رابطه زناشویی میشه و این مشکل در صورتی که رفع نشه ممکنه ضربات جبران ناپذیری به رابطه عاطفی و زناشویی زن و مرد وارد کنه.

احساس درد مقاربت معمولا بخاطر بیماری و دلایل پزشکی بوجود میاد که از مهمترین این دلایل میتونیم به خشکی واژن و وجود زخم و التهاب در ناحیه تناسلی زن اشاره کنیم.

مقاربت دردناک

دیسپارونیا یا مقاربت دردناک، ناراحتی و درد هنگام رابطه جنسی یا بعد از آن است. معمولا این عنوان برای بیان احساس ناخوشایند زن در ناحیه تناسلی بکار برده میشود. راهکارهایی از قبیل پیش نوازی جنسی و استفاده از روان کننده ها ضمن بالابردن سرعت گردش خون، باعث تحریک جنسی زن و سهولت دخول خواهند شد.

پیشگیری از درد رابطه جنسی

خشکی واژن هم ممکنه به دلایل مختلف بوجود اومده باشه. ممکنه دلیلش هورمونی باشه; مثل یائسگی یا بارداری. و یا بخاطر این باشه که زن و مرد قبل از شروع رابطه جنسی، مرحله پیش نوازش و آمادگی رو بخوبی انجام نمیدن. اگه این مقدمات بدرستی انجام بشه و میل جنسی دو طرف کاملا تحریک شده باشه، رطوبت مورد نیاز توسط خود واژن تولید میشه و این رطوبت و لزجی باعث میشه عمل دخول بخوبی انجام بشه و دردناک نباشه.

درمان درد مقاربت با روان کننده

راه دیگه برای رفع درد مقاربت و پیشگیری از ایجاد درد و ناراحتی، استفاده از روان کننده هاست. استفاده از روان کننده ها باعث میشه عمل جنسی لذتبخش‌تر و راحت‌تر انجام بشه. توصیه ما استفاده از ژل‌های روان‌کننده‌ای هست که بر پایه آب تولید شدن. ژل هایی که بر پایه آب تولید میشن، نیازی به شستشو بعد از عمل مقاربت ندارن و برخلاف ژل‌های روغنی، میشه اونها رو همزمان با کاندوم هم استفاده کرد و اینطوری نیست که مثل ژل های روغنی، بافت لاتکس کاندوم رو از بین ببرن و مشکلاتی مثل بارداری ناخواسته و مشکلات دیگه رو بوجود بیارن. بعلاوه از بروز مقاربت دردناک با استفاده از این روان کننده‌ها پیشگیری میشه.

ترکیبات بهترین روان کننده

ما بعنوان یک ژل روان‌کننده خیلی‌خوب، ژل “پولونکس اس-تو” رو بهتون معرفی میکنیم. این ژل روان‌کننده برپایه آب و با استفاده از ترکیبات گیاهی: بابونه آلمانی، رزماری و بنزوکائین تولید میشه. بابونه آلمانی خاصیت ضد‌قارچ و ضدباکتری داره و زخم‌های ناشی از خشکی رو  به سرعت ترمیم میکنه. رزماری هم که از گیاهان شناخته شده تو زمینه تولید ژلهای مکمل جنسی هست، باعث بالا رفتن سرعت گردش خون در واژن میشه و همینطور میل جنسی رو، هم در زن و هم مرد، بالا میبره. ضمن اینکه وجود بنزوکائین تو ترکیبات پولونکس اس-تو که  بی‌حسی موضعی و خفیفی ایجاد میکنه، باعث کاهش درد رابطه جنسی در خانم‌ها میشه.

خرید کرم ضد درد پولونکس مدل S2 را از سایت حامکو بیوتی با بهترین قیمت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *